شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مبادلات مالی میان ایران و چین

مبادلات مالی میان ایران و چین

تقریبا همه می دانیم که سهم زیادی از واردات کشور ایران از طریق کشور چین انجام می شود. سهم مبادلات مالی میان ایران و چین که هر ساله انجام می شود تقریبا می توان گفت رو به افزایش است البته اگر تاثیر خروج امریکا از برجام را در نظر نگیریم!

بسیاری از افراد همواره از میزان کیفیت کالاهای چینی گله مند هستند اما این در حالی است که کیفیت کالای چینی دست خود تجار ما است. کشور چین دارای تجارت آزاد است. به این معنا که بر اساس کشور مقصد، میزان کیفیت کالای تولیدی خود را تعیین می کند. پس اگرما کالای چینی خوبی در دسترس نداریم لزوما به این معنا نیست که کیفیت تمامی کالاهای تولیدی این کشور بد است. اما با این وجود ما همیشه دارای رابطه اقتصادی و تجاری خوبی با کشور چین بوده ایم.

البته کشور چین نیز مواردی مانند نفت مورد نیاز خود را از طریق ایران تامین می کند. اما خرید نفت یکی از مسائلی است که تحت تاثیر خروج امریکا از برجام قرار گرفته است. در سال گذشته، یعنی سال ۹۶ میزان خرید نفت ایران توسط کشور چین به ۹۰۰ هزار بشکه در روز نیز رسیده بود در حالی که در سال ۹۷ این میزان به ۶۰۰ هزار بشکه در روز سقوط پیدا کرده است.

البته کشور ایران در تلاش است که با استفاده از نمایشگاه هایی که از سوی چین در ایران برگزار می شوند، خریداران و فروشندگان را در ارتباط با یکدیگر قرار دهد. از طرف دیگر کشور چین نیز اخیرا اعلام کرده است که میزان سرمایه گذاری خارجی در چین را افزایش خواهد داد. در نتیجه فرصت های سرمایه گذاری زیادی در اختیار بسیاری از صنایع و سرمایه گذاران در زمینه های مختلف قرار خواهد گرفت. همچنین با توجه به این که کشور چین دارای ۱۲ منطقه آزاد تجاری است این فرصت را به سرمایه گذاران می دهد تا بدون پرداخت مالیات به انجام معامله های گوناگون بپردازند. دو زمینه سرمایه گذاری در چین برای کشور ایران می تواند بسیار پر سود باشد. یکی سرمای گذاری در بحث انرژی و دیگری ایجاد شرکت های بازرگانی.

با توجه به این که چین دارای جمعیت زیادی است می توان از این فرصت استفاده کرد و به تامین نیاز این جمعیت گسترده پرداخت. چه در مبحث انرژی برای صنایع گاز و چه در مبحث صادرات کالاهای گوناگون. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

حجم مبادلات مالی میان ایران و چین در سال ۹۶

در سال ۹۶، آماری در ماه شهریور منتشر شد که برای ما خبر خوبی بود. در این سال، ارزش صادرات غیر نفتی ما تا شهریور نزدیک به ۲ درصد بهبود یافت و میزان واردات نیز نزدیک به ۱٫۲ درصد کاهش پیدا کرد. بر اساس آماری که توسط گمرک ارائه شد، حدود ۷۶ میلیون کالا در گمرک با استفاده از روش های هوشمندی که اخیرا مورد استفاده برای ترخیص کالا استفاده می شوند، انجام شده است که تنها حدود ۱۷ میلیون از آن ها برای بخش واردات و ۵۹ میلیون از آن سهم کالاهای صادراتی غیر نفتی بوده است. پس اگر بخواهیم سال ۹۶ را نسبت به سال ۹۵ مقایسه کنیم می توانیم بگوییم شاهد ۶ درصد افزایش در میزان صادرات و واردات با کشور چین بوده ایم.

عمده ترین معاملاتی که در زمینه واردات انجام شده اند مربوط به خودرو، قطعات خودرو، کالاهای سرمایه ای و اساسی بوده است.

پیش بینی حجم مبادلات مالی میان ایران و چین در سال ۹۷

اما اکنون با توجه به این که امریکا از برجام با یاران خارج شده است و همچنین هشدار داده است که در صورت بستن قراردادهای تجاری و همچنین سرمایه گذاری در ایران شرکت های مختلف را مورد تحریم خود قرار می دهد، می توان نتیجه گرفت که شاهد ضعف در رابطه تجاری خود با چین خواهیم بود. همان طور که این کاهش فعلا در میزان صادرات نفت به چین کاملا قابل مشاهده است.

مبادلات مالی میان ایران و چین

با وجود این که چین حمایت خود را از برقراری برجام اعلام کرده است، اما شاهد تاثیر منفی آن در ارتباط و انجام معاملات تجاری بین چین و ایران خواهیم بود. بر اساس پیش بینی هایی که برای سال ۹۷ انجام شده است به احتمال زیاد شاهد کم رنگ شدن دوره مسالمت آمیز ارتباط و حجم مبادلات مالی میان ایران و چین خواهیم بود. چه در زمینه صادرات نفتی و چه غیر نفتی!

  • ۹۷/۰۵/۰۴
  • sepahan hamrah

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی