شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گواهی‌نامه CCC

صدور گواهی‌نامه (CCC) چین

در کشورهای مختلف برای ورود کالا، قوانین و مقررات تعریف‌شده‌ای وجود دارد که رعایت آن‌ها در هنگام صادرات و واردات به این کشورها اجباری و الزامی است. درواقع بر اساس این قوانین، استانداردهایی لازم یک کالا برای وارد شدن به این مناطق را نشان می‌دهد. در ادامه با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

  • ۰
  • ۰

صندوق بین‌المللی پول

آیا این بار نیز پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره کاهش رشد اقتصادی در جهان درست از آب درخواهد آمد؟

پیامدهای منفی و یا مثبت روند رو به تنزل شاخص رشد اقتصادی در آینده برای کشورهای مختلف چیست؟

در سال ۱۹۴۵ در نیویورک امریکا، موسسه و سازمانی به نام صندوق بین‌المللی پول که به‌اختصار IMF نشان داده می‌شود و مخفف (International Monetary Fund) است، تشکیل شد. مرکزی مستقل و معتبر که در دوره‌های زمانی مختلف چند ماهه و یا سالانه، طی بررسی‌ها و ارزیابی‌های مختلف، گزارشی از وضعیت اقتصادی در جهان منتشر و بر اساس دستاوردهای به‌دست‌آمده از عوامل تأثیرگذار مختلف در بازارهای مالی جهان، کاهش یا افزایش رشد اقتصادی جهان را پیش‌بینی می‌کند.

  • ۰
  • ۰

گمرک الکترونیک

امروزه گمرک الکترونیک در تجارت بین المللی نقش مهمی دارد، در واقع به میزانی که مراحل مربوط به تشریفات گمرکی ساده تر و سریع تر انجام شود ، صادرات و واردات کشور روان تر شده و در نتیجه به سرعت افزایش می یابد و این امر موجب سهولت کار فعالان در حوزه تجارت خواهد شد . همچنین، با مستند شدن اقدامات گمرکی به صورت الکترونیکی، نظارت بر امور گمرکی دقیق تر و شفاف تر می شود. گسترش و توسعه گمرک الکترونیک به داشتن یک برنامه ریزی قوی برای آینده کمک زیادی خواهد کرد به نحوی که در آینده شاهد مکانیزه شدن تمامی امور گمرکی خواهیم بود.

  • ۰
  • ۰

ترخیص کار

ترخیص کار کالا کیست ؟

اگر می‌خواهید در بازار جهانی امروز موفق باشید، باید هنر تجارت بین‌المللی را به دست آورید و این موضوع بستگی به شناخت کامل شما در مورد پیچیدگی‌های ترخیص گمرکی دارد اما راه حل دیگری نیز وجود دارد و این است که شما به سادگی تمام استرس خود را برون سپاری کنید و از خدمات متخصصان گمرک با کیفیت بالا استفاده کنید.

انجام صادرات و واردات به هیچ وجه کار ساده ای نیست. مدارکی وجود دارند که باید جمع‌آوری شوند و تمامی قسمت های اظهارنامه الکترونیکی باید به درستی پر شوند. بسته به ماهیت کالاها، مالیات و عوارض مختلفی وجود دارد که باید پرداخت شود. همچنین، تجارت بین‌المللی با یک مجموعه کامل از مقررات اداره می‌شود پس برای به حداکثر رساندن موفقیت تجاری، وارد کنندگان و یا صادر کنندگان باید با تمام قوانین قابل‌اجرا آشنا باشند.

  • ۰
  • ۰

تجارت جهانی

روند پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

ایران به دلیل دارا بودن موقعیت مکانی استراتژیک در خاورمیانه و نیز ازدیاد ذخایر نفتی و منابع طبیعی خود، از دیرباز تا کنون مورد توجه بسیاری از قدرت های جهان قرار گرفته است. دولت ایران در تیرماه سال ۱۳۷۵ رسما درخواستی را به منظور پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) (World Trade Organization) به ثبت رسانید که به علت مخالفت های ایالات متحده و قدرت وتو این کشور در شورای WTO مورد توجه قرار نگرفت. تا سال ۱۳۸۰،  درخواست ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی به ۲۲ بار هم رسید که سرانجام این درخواست به عنوان یک ژست خیرخواهانه به منظور تصویب مذاکرات هسته ای بین ایران و جامعه بین المللی به اتفاق آراء به تصویب رسید.

هنگامی که درخواست ایران توسط شورای عمومی سازمان جهانی تجارت پذیرفته شد و مورد بررسی قرار گرفت، ایران به عضو سازمان دیده بان تجارت جهانی (WTO) درآمد و فرآیند عضویت کامل را در سازمان سپری کرد. سرانجام در سال ۱۳۸۸ ، ایران یادداشت تجارت خارجی را به منظور فرآیند الحاق به یک مرحله جدید ارائه داد. وزارت بازرگانی مسئول مدیریت فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی بود، گام بعدی شامل راه اندازی و جلسات گروه کاری WTO است که شامل مذاکرات طولانی در مورد موضوعات مختلف اقتصادی می شد. ایران پس از پایان این روند چند ساله و اجرای طرح اصلاحات اقتصادی WTO به عنوان عضو کامل این نهاد پذیرفته شد.

ایران از سال ۱۳۸۴ تاکنون در سازمان تجارت جهانی (WTO) دارای یک ناظر است و بودجه ای در حدود ۲۰ میلیارد دلار برای راه اندازی ۲۰ مرکز تجاری در سایر کشورها اختصاص داده است. ایران همچنین در سال ۱۳۹۰ توانست روابط تجارت جهانی خود را به ۱۵۰ کشور افزایش دهد. سازمان تجارت جهانی WTO  در گزارشی تحت عنوان “تجارت جهانی ۲۰۱۱” از رشد صادرات ایران در سال ۲۰۱۱ ستایش کرده و خاطر نشان شده است در حالی که تجارت جهانی در سال ۲۰۱۱ تنها با رشد ۵ درصدی  همراه بوده است، صادرات ایران توانسته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

سازمان تجارت جهانی

صادرات و واردات ایران

ایران به تنهایی ۹ درصد از کل ذخایر نفتی جهان را داراست و همچنین رتبه دوم را  از نظر حجم ذخایر گاز طبیعی در جهان دارد. همانطور که می دانید بخش اعظم صادرات در ایران یعنی چیزی در حدود ۸۰ درصد آن به صادرات نفت و گاز اختصاص دارد که در سال ۱۳۸۹ این صادرات ۶۰٪ درآمد دولت را شامل می شد ، باید گفت اقتصاد ایران یکی از معدود اقتصادهای بزرگ است که در جریان بحران مالی سال های  ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹  میلادی به‌ طور مستقیم لطمه ندید. دولت ایران امیدوار است با به وجود آوردن فضای سرمایه گذاری مطلوب تر همچون کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده بر روی واردات و ایجاد مناطق آزاد تجاری مانند قشم ، چابهار و کیش، بتواند میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی را جذب نماید.

  • ۰
  • ۰

 

مراحل ترخیص کالا

 

مرحله اول ) ثبت اظهار از طریق سامانه گمرکی EPL

در بدو ورود کالا به گمرک ، مراحل ترخیص کالا آغاز خواهد شد که اولین مرحله در ترخیص کالا مربوط به تکمیل اظهارنامه واردات و ورود اطلاعات مربوط به آن در سیستم گمرک کشور است و هم اکنون با مجهز شدن اغلب گمرکات کشور به سامانه EPL ، مرحله  اول از طریق  این سامانه گمرکی به صورت آنلاین انجام می شود، بنابراین دیگر نیازی به انجام امور اظهار کالا به صورت حضوری نیست. طبق دستور العملی که در سایت رسمی اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی  irica.gov.ir به منظور ترخیص کالای وارداتی و خروج کالای صادراتی آمده است، اظهارنامه گمرکی باید به گمرک تحویل داده شود و اظهارکننده کالا باید تمامی اطلاعات مربوطه را در آن وارد کند.

  • ۰
  • ۰

خدمات شرکت های بازرگانی

تجارت بین الملل دارای ریسک خطرناکی است بنابراین علاوه بر داشتن سود کلان اگر با اطلاعات کافی صورت نگیرد ممکن است خسارات زیادی را به تاجر وارد نماید. اما یک راه برای آگاهی بیشتر و محدود کردن مسئولیت شخصی شما در این زمینه، استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی است. همچنین به کمک این شرکت ها از کاغذبازی و صرف هزینه های بیشتر نیز کاسته می شود، بنابراین در هزینه های عملیاتی مربوط به گمرک نیز صرفه جویی خواهد شد، این شرکت ها مزایای قانونی و مالیاتی مهمی را ارائه می‌دهند. شرکت های بازرگانی می توانند در تنظیم و تکمیل اظهارنامه گمرکی و ترخیص سریع و به موقع کالاهایتان به شما کمک کنند.