شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دولت ایران اقدام مهمی را برای کنترل واردات کالا اتخاذ کرده و الزامی برای ثبت سفارش کالا برای کلیه کالاهای تجاری وارد شده به کشور را الزامی کرده است. طبق قوانین و مقررات ایران ، واردات کالا مستلزم ثبت درخواست (سفارش) مربوطه در وزارت صنعت ، معدن و تجارت است. این به معنای واقعی کلمه به انگلیسی به عنوان ثبت سفارش کالا ترجمه می شود (در فارسی اصطلاح Sabte Sefaresh است). هنگامی که سفارش تأیید می شود ، وارد کننده این امکان را دارد تا برای پرداخت پول به صادرکننده خارجی ، ارز سخت از دولت خریداری کند. تا همین اواخر ، واردات کالاهای خاص به مناطق آزاد ایران و موارد مشابه نیازی به ثبت سفارش نداشت. با این حال ، به منظور کنترل بازار آزاد آشفته فارکس و همچنین محافظت از تولید داخلی در برابر واردات ، شورای وزیران در جلسه مورخ 22.01.1397 (11 آوریل 2018) ، مطابق با اصل 138 قانون اساسی ایران و تبصره 3 ماده 7 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مصوب 1392 (2013) و برای تنظیم و مدیریت بازار ارز ، فرمان زیر را تحت شماره H55300T / 4353- 22/1/1397 صادر کرد:

 

ثبت سفارش کالا


1. واردات کلیه کالاها به صورت تجاری به کشور یا از طریق مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و سایر کانالهای ورود بدون ثبت سفارش کالا ممنوع است.
2. ارز مورد نیاز کلیه کالاها و خدماتی که سفارش آنها ثبت شده است ، توسط سیستم بانکی و صرافی های مجاز در چارچوب مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (CBI) تأمین می شود.
3- واردات کالا بدون انتقال ارز فقط در قانون مقررات صادرات و واردات و ماده 38 آیین نامه اجرایی آن مجاز است.
4- دستور ثبت با ارز خارجی متقاضی در چارچوب دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
5. از تاریخ 22/1/1397 (11 آوریل 2017) ، نرخ برابری ارزی برای انواع استفاده به میزان مساوی 42000 ریال برای هر دلار آمریکا تعیین شده است و متعاقباً متناسب با شناور اعلام و اجرا خواهد شد. سیستم ارزی مدیریت شده توسط CBI. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برنامه عملیاتی شامل دستورالعملها و وظایف مربوط به سازمانهای مرتبط را به معاون اول رئیس جمهور ارائه دهد و سازمان فوق الذکر نیز موظف است گزارش عملکرد خود را به وی گزارش دهد.
6. کلیه صادرکنندگان موظفند ارز خارجی حاصل از صادرات را طبق ترتیبات تعیین شده توسط CBI به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.
7. اجرای تعهدات پیش بینی شده در بند 6 این مصوبه مبنای اجرای تخفیف مالیاتی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی) خواهد بود.
8. طبق مواد 5 ، 6 و 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مصوب 1992 (2013) ، یک سیستم تجارت یکپارچه ، سیستم گمرکی و مکانیزم تبادل اطلاعات بین آنها تا زمانی که در پایان ماه جاری ، تحت اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اداره گمرک ایران. علاوه بر این ، کد برچسب گذاری و رهگیری کالاها طی سه ماه نیز به عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت خواهد بود در حالی که سیستم بازرسی و کنترل عرضه کالا با همکاری وزارت اطلاعات انجام می شود ، سازمان مجازات دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت.
9. به منظور تسریع در اجرای قانون مبارزه با پولشویی ، مصوب 1386 (2007) ، سیستم بانکی موظف است قوانین و مقررات مربوط به توقف پولشویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را به زودی اجرا کند. تا جایی که ممکن است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی ، مسئولیت پیگیری و کنترل اجرای این امر را بر عهده دارد. اجرای توافق نامه منعقد شده بین وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد پخش جامع و بدون وقفه اطلاعات به واحد داده های مالی الزامی است.
10. مسئولیت اجرای سیستم اطلاعات پیشرفته مسافر (API) بر عهده وزارت کشور (شعبه اجرای قانون جمهوری اسلامی ایران) است. وزارت کشور موظف است ظرف مدت دو ماه سیستم مربوطه را برای بهره برداری آماده کند و کلیه سازمانها موظف به همکاری در این زمینه هستند.

11. سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران ، وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران موظفند اقدامات لازم را در زمینه کاهش تقاضای ارزی شهروندان مسافر به خارج انجام دهند و پیشنهادات دقیق خود را به معاون اول رئیس جمهور در این زمینه ظرف مدت یک ماه.
12. برای جلوگیری از فرار سرمایه ، انتقال ارز فقط باید مطابق با قوانین و تحت کنترل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک ها و فروشندگان مجاز ارز انجام شود.
13. عملیات ارزی و معاملات ارزی خارج از مقررات اعلام شده قاچاق محسوب می شود و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و احکام شورای عالی امنیت ملی و سازمانهای مربوطه (قوه قضاییه ، وزارت کشور ، وزارت اطلاعات ، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) متخلفین را طبق قوانین و مقررات مربوط تحت پیگرد قانونی قرار می دهند.
14. برای تعیین نحوه اجرا ، برنامه زمانی و اجرای این مصوبه ، یک گروه ویژه تحت نظارت بانک مرکزی ایران و با عضویت در وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت داخلی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران مستقر خواهد شد. دبیرخانه گروه ویژه مذکور در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مستقر بوده و معاون ارزی این بانک دبیر گروه ویژه خواهد بود. کارگروه موظف است گزارش هفتگی اجرای این مصوبه را به رئیس جمهور ، معاون اول رئیس جمهور و دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت تحویل دهد.
15. به منظور پوشش تفاوت نرخ برابری ارز (42000 ریال برای هر دلار آمریکا) با توجه به واردات کالاهای اساسی و دارویی ، مبلغ سه هزار میلیارد ریال (3.000.000.000.000) اختصاص می یابد از درآمد حاصل از یکسان سازی نرخ برابری ارز. سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظف به تنظیم این روند برای اطمینان از هماهنگی تخصیص اعتبار و کالا با ورود واردات هستند. کالا و ارسال اسناد حمل و نقل. لیست کالاهای مرتبط توسط وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تهیه می شود.
16- میزان ارز مجاز برای هر مسافر ورودی 10000 یورو یا معادل آن با ارزهای دیگر است. واردات مبالغ بالاتر در صورت اعلام طبق قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است.

منبع: nourlaw

  • ۹۹/۱۰/۱۳
  • sepahan hamrah

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی