شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کسب و کار اینترنتی

این روزها اینترنت تقریباً به تمام مردم عادی، امکان دسترسی به دنیای فرصت های آنلاین را داده است. در واقع تجارت الکترونیکی کالا به سراسر جهان از طریق اینترنت، جهشی در دنیای تجارت آنلاین بوده است. بزرگترین مزیت تجارت آنلاین این واقعیت است که می توان به راحتی و بدون محدودیت در هر زمان و مکانی با هر جای دنیا تجارت انجام داد. از آنجایی که بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند، بسیاری از کارآفرینان و شرکت های بازرگانی از اینترنت به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه مشاغل وارداتی و صادراتی خود استفاده می کنند. این مقاله به عنوان راهنمای شروع یک کسب و کار اینترنتی برای تجارت کالا قصد دارد ایده های جدید و نکات مهمی را در این خصوص به شما ارائه دهد، بنابراین پیشنهاد می کنیم همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

 

شروع تجارت از طریق اینترنت

در حال حاضر بخش بزرگی از معاملات جهانی از طریق اینترنت در حال انجام است. اگر پیش از این درگیر تجارت بین المللی بوده باشید و یا قصد دارید هم اکنون به عنوان یک کسب و کار اینترنتی نوپا فعالیت خود را با وارد کردن و یا صادرات محصولات آغاز نمایید، اینترنت می تواند به عنوان یک منبع اصلی جهت جمع آوری اطلاعات مفید در حوزه کسب و کارتان، تحقیق در بازار آینده، یافتن مشتری و حتی انجام معاملات تجاری آنلاین مفید باشد. در ادامه این مبحث می خواهیم نکات مهمی را در خصوص صادرات کالا از طریق اینترنت بیان کنیم.

صادرات کالا از طریق اینترنت

صادرات مانند هر تجارت دیگری نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. در واقع یک برنامه بازاریابی صادراتی کاملاً مستند و واضح نوشته شده به عنوان نقشه راه موفقیت شما محسوب می شود. مراحل زیر برای هرگونه تلاش صادراتی ضروری است.

کسب و کار اینترنتی

شناسایی محصولات صادراتی

اگرچه، ممکن است در هر زمان، محصولات زیادی را که واجد شرایط صادرات هستند، پیدا نمایید. اما در صورتی که در انتخاب بهترین محصول معیارهای زیر را رعایت کنید، قطعا شانس موفقیت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد:

  • چندین سال است که این محصول را در بازار محلی عرضه کرده اید و از نتیجه آن راضی بوده اید.
  • به کیفیت محصول خود اطمینان کامل دارید.
  • ارزش و کیفیت محصولتان را مطابق و یا فراتر از موارد مشابه می دانید.
  • در دسترس بودن محصول خود را برای صادرات تضمین می کنید.

شناسایی بازارهای صادراتی بالقوه برای محصولات شما

جهت شناسایی بازارهای صادراتی بالقوه برای محصولاتتان، در ابتدا باید به جمع آوری اطلاعات لازم بپردازید.

 

برای مثال شما به آمار صادرات کشور خود نیاز دارید تا ببینید که در حال حاضر کدام بازارها محصولاتی شبیه به شما خریداری می کنند. این کار به شما این ایده را می دهد که کدام بازارها برای دستیابی به هدف شما مناسب تر هستند. جدا از بررسی آمارهای مربوط به کشور خودتان، باید آمار صادرات محصولات مشابه از چندین کشور دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید. پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات، برای ارزیابی بیشتر، در میان بازارهای به دست آمده دو بازار را که احتمال موفقیت در آنها بیشتر است انتخاب کنید. این بار به اطلاعات عمیق تری در مورد این بازارها نیاز دارید.

انجام تحقیقات بازار

تحقیقات بازار به منظور شناسایی پتانسیل صادراتی یک محصول در یک کشور هدفمند ضروری است. دو روش برای تحقیق در یک بازار هدفمند وجود دارد.

  • گرفتن اطلاعات دست اول از بازار هدفمند

این امر می تواند از طریق شرکت در نمایشگاه های تجاری، تماس با مشتریان بالقوه، بازدید شخصی از بازار و غیره انجام شود. گرچه این روش از مزیت بزرگی برخوردار است، زیرا می توانید اطلاعات دقیقی متناسب با نیاز خود به دست آورید. با این حال، این کار ممکن است برای بیشتر صادرکنندگان تازه کار و کسب و کارهای نوپا بسیار گران و وقت گیر باشد. بنابراین ما به شما راه دوم را پیشنهاد می کنیم.

  • دریافت اطلاعات از اینترنت و منابع دیگر

با استفاده از اینترنت تقریباً می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را از منابع مختلف به صورت آنلاین دریافت کنید. این اطلاعات عبارتند از: آمارهای تجاری از کشور مورد نظر برای صادرات، مشخصات کشور مقصد و قوانین صادراتی آن، رقبای اصلی، میزان تقاضای بازار هدف، لیست مشتریان آینده و سایر داده های مرتبط با بازار. علاوه بر این مطالعه بر روی جامعه، فرهنگ و سیاست های اجتماعی کشور مورد نظر را فراموش نکنید. این مسئله می تواند در انتخاب بازار مناسب برای کالای شما بسیار مهم باشد.

کسب و کار اینترنتی

فروش محصولات در بازار جهانی

بعد از انتخاب محصول صادراتی و همچنین شناسایی بازار هدف، قدم بعدی آغاز فروش محصولات در بازار جهانی است.

گزینه های مختلفی برای بازاریابی و فروش محصولات وجود دارد:

  • استفاده از خدمات یک شرکت بازرگانی
  • مزیت این روش به کارگیری تجربه و دانش بالای کارشناسان شرکت بازرگانی در تجارت محصولات است. البته این راه حل بیشتر برای تجارت های بزرگ پیشنهاد می گردد.
  • پیدا کردن یک توزیع کننده دیگر برای فروش محصول در بازار
  • یافتن یک توزیع کننده خوب که سابقه فروش بالایی نیز داشته باشد می تواند به عنوان یک راه حل برای فروش محسوب شود. البته در این صورت سود شما کاهش می یابد.

 

فروش مستقیم به وسیله برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان در اینترنت

این راه حل، مناسب ترین گزینه برای شروع تجارت در کسب و کارهای اینترنتی کوچک و نوپا است. در صورت تمایل به فروش محصولات خود از طریق بازارهای الکترونیکی، به روش های زیر توجه نمایید:

  • در اینترنت بزرگترین محل فروش را برای کشور مورد نظر خود جستجو کرده و در آن ثبت نام نمایید.
  • یک وب سایت به زبان بازار هدف خود راه اندازی نمایید. داشتن یک وب سایت خوب و طراحی شده در موفقیت تجاری شما بسیار تاثیر گذار است، چرا که آمارها نشان می دهد حدود ۷۰ درصد مردم جهان از طریق اینترنت در خصوص کالای مورد نظر خود تحقیق می کنند.
  • محصولات خود را برای فروش در فروشگاه های الکترونیکی مجازی اضافه کنید و یا آنها را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به نمایش بگذارید. در حال حاضر اینستاگرام به عنوان یک بستر جذاب و رایگان به منظور بازاریابی محصولات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پس شما نیز این فرصت را از دست ندهید.
  • در اینترنت فهرست شرکت های خارجی علاقه مند به محصولات مشابه خود را جستجو کرده و با آنها به وسیله تلفن و یا ایمیل ارتباط برقرار کنید.

گفتنی است تجارت بین المللی، مانند سایر مشاغل دیگر، ممکن است ماه ها و یا گاهی اوقات چندین سال برای سودآوری زمان نیاز داشته باشد. اما به کارگیری بسترهای مناسب ایجاد شده در اینترنت برای تجارت و فروش کالا به شما کمک می کند تا با وجود سرمایه گذاری کمتر، سریع تر به هدف خود برسید.

  • sepahan hamrah
  • ۰
  • ۰
روانشناسی فروش

آخرین باری که یک کالا و یا خدمات را خریداری کرده اید، آیا تصمیمتان برای آن خرید را منطقی ارزیابی می کنید و یا این که بیشتر یک تصمیم عاطفی بوده است؟ می توان گفت اکثریت قریب به اتفاق مردم، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید، روی احساسات خود خرید می کنند و بعداً تصمیم خود را با منطق بررسی می کنند. بنابراین شما به عنوان یک فروشنده، با دانستن چگونگی عملکرد این موضوع و بسیاری از دلایل روانشناختی موثر در فروش می توانید از افزایش فروش محصولات خود لذت ببرید. با توجه به اهمیت و جذابیت این موضوع، در این مقاله، روانشناسی فروش را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید.

 

مفهوم روانشناسی فروش و تکنیک های مورد استفاده در آن

به کار بردن تکنیک های روانشناختی در انجام مذاکرات مربوط به فروش، موضوع بسیار جالبی است که دامنه وسیعی از دانش و راهکارها را به فروشندگان ارائه می دهد. روانشناسی فروش در واقع به جای مجبور کردن مشتری به خرید محصول و خدمات، در وی یک نوع حس نیاز برای خرید ایجاد می کند. به این ترتیب اگر بتوانید استراتژی صحیحی را پیدا کنید که باعث شود ذهن کسی به سوی طرز تفکر شما جلب شود، حتما در فروش محصولاتتان موفق خواهید شد. علاوه بر این وقتی روانشناسی را در بازاریابی خود به کار می برید، در پایان به درک بیشتری در مورد مخاطبان خود خواهید رسید که می تواند باعث رشد سریع کار شما شود.

پرداختن به موضوع روانشناسی فروش می تواند جنبه های مختلفی را در بر بگیرد. در این بخش سعی می کنیم چند تکنیک تاثیر گذار این مبحث را به شما عزیزان معرفی نماییم.

  • مشتری خود را بشناسید

اولین مسئله مهم در روانشناسی فروش شناخت کامل مشتری است. شما باید بدانید که محصول خود را به چه کسی و با چه هدفی می فروشید؟ مشکل مشتری شما چیست و چه چیزی می تواند به کاهش مشکلات وی کمک کند؟ از سوی دیگر شخصی که قرار است شما کالایی را به آن بفروشید، باید بداند که شما دقیقا می دانید مشکل یا مسئله او چیست. او باید از این که شما به عنوان یک هم نوع احساس وی را درک کرده اید مطمئن شود. این اولین تکنیکی است که می تواند به عنوان یک مزیت نسبت به رقبای دیگر برای شما محسوب شود.

  • به مشتری احترام بگذارید

آیا تا به حال پیش آمده است که شما بعد از بی احترامی و یا توهین فروشنده، از یک فروشگاه دست پر خارج شوید و احساس رضایت داشته باشید؟ قطعا جوابتان منفی خواهد بود. باید گفت اولین انتظار هر مشتری احترام است. همچنین مشتریان تمایل دارند که از جانب شما، فردی باهوش، خوش سلیقه و جذاب به نظر برسند. بنابراین هنگام فروش باید حتما از آنها به درستی تعریف کنید. نکته اساسی دیگر این است که افراد وقتی توجه بیشتری به آنها معطوف شود، احتمالاً چیزی را خریداری می کنند و ساده ترین راه برای انجام این کار، اطمینان از این است که کاملاً دیده و درک شده اند.

  • ابتدا بر روی احساسات مشتری متمرکز شوید

جالب است بدانید مغز انسان به گونه ای تنظیم شده است که قبل از منطق بر روی احساسات متمرکز می شود. در واقع هنگامی که مردم چیزی را خریداری می کنند، معمولاً به یکی از دو دلیل زیر این کار را انجام می دهند:

  • این خرید باعث خوشحالی آنها می شود.
  • این خرید مشکلی را برای آنها برطرف می سازد.

با توجه به این که تقریباً هر خریدی که انجام می دهیم در یکی از دو دسته ی بالا قرار می گیرد، بنابراین می توان گفت درک این موضوع واقعاً پایه و اساس هر مکالمه فروش را تشکیل می دهد. دقت داشته باشید که نحوه فروش با توجه به دلیل خرید، متفاوت است. مثلا باید بدانید آیا محصول شما بر میزان شادی آنها می افزاید و یا مشکلی را برای آنها حل خواهد کرد و مکالمه خود را بر اساس همین مسئله تنظیم نمایید.

همچنین برداشت اول مشتری از شما، تأثیر عمده ای بر روی تصمیم گیری وی برای خریدن و یا نخریدن کالایتان خواهد داشت. مثلا اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد، شما در فروش موفق خواهید شد، ولی اگر نسبت به شما بدبین باشد، قطعا نتیجه مطلوبی از فروش به دست نخواهید آورد. به همین دلیل مهم است که قبل از پیگیری واقعیت ها و عقلانیت، ابتدا توجه خود را در ایجاد یک احساس خوب در مشتری متمرکز کنید.

روانشناسی فروش

در کار خود متخصص باشید

اگر نتوانید به سؤالات مشتریان در مورد محصولات به درستی پاسخ دهید، هیچ کس محصول شما را نخواهد خرید، بنابراین نه تنها باید همه چیز را در مورد محصول خود بدانید، بلکه باید بتوانید در مورد آن با بیانی شیوا و رسا توضیح دهید. آنها باید مطمئن شوند که شما یک متخصص هستید تا به شما اعتماد کنند. به همین منظور لازم است که درباره محصول، از جمله تاریخچه آن، فرآیند تولید، شرکتی که آن را می سازد، مواد تشکیل دهنده، مدت ماندگاری و غیره اطلاعات کسب کنید. همچنین اگر مشتری بالقوه سوالی را پرسیده است که نمی توانید به آن پاسخ دهید، صادق باشید. سعی نکنید با دادن اطلاعات نادرست به سوال وی پاسخ دهید. شما با یک توضیح ساده مانند “من درباره آن مطمئن نیستم” قابل اعتماد تر خواهید بود، همچنین می توانید به مشتری اطمینان دهید که در اسرع وقت پیگیر جواب سوال وی هستید و آن را اطلاع خواهید داد.

دوست داشتنی باشید

تحقیقات نشان می دهد که هرچه شخصیت شما دوست داشتنی تر باشد، افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند تا از شما خرید کنند. در ادامه به برخی از ویژگی هایی که به شما در داشتن یک شخصیت دوست داشتنی کمک می کند اشاره خواهیم کرد.

ایجاد تشابه با دیگران: مردم بیشتر تمایل دارند از افرادی خرید کنند که شبیه به خودشان هستند. به همین منظور می توانید به دنبال نقاط اشتراک خود با مشتریان بگردید. برای مثال می توانید از جملاتی نظیر ” شما در زادگاه من بزرگ شده اید ” ، ” من هم برای خانواده ام این محصول را تهیه کرده ام “، و …  استفاده کنید. همچنین می توانید به طور ظریف زبان بدن مشتری بالقوه را تقلید نمایید. تحقیقات نشان می دهد این عمل به طور موثری باعث می شود فرد احساس کند که شما به وی شباهت دارید.

جذابیت: چه عادلانه باشد یا نباشد، افراد تمایل دارند از یک فروشنده جذاب خرید نمایند. بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا وقتی که در کنار مشتری هستید، ظاهری تمیز، مرتب، حرفه ای و جذاب از خود ارائه دهید.

شوخ طبعی: مشتریان اغلب به سوی خرید از یک فروشنده طنز پرداز و شوخ طبع کشیده می شوند، بنابراین استفاده از شوخی های درست و به جا می تواند در افزایش فروش شما موثر باشد. با این حال، شما باید در استفاده از طنز بسیار مراقب باشید، چرا که شوخی های خارج از عرف و یا طنز توهین آمیز، طعنه بیش از حد و طنز خشک که تشخیص آنها از هم گاهی اوقات دشوار است، می تواند اثر متضادی داشته باشد و موجب دلخوری و دور شدن مشتری گردد. به همین دلیل توصیه می شود در فروش فقط از کمی شوخ طبعی استفاده نمایید.

  • sepahan hamrah
  • ۰
  • ۰
فرصت های صادراتی

یک راهنمای کلیدی در خصوص نحوه انجام یک صادرات موفق، قطعا می تواند پاسخ مناسبی برای این سوال باشد که چگونه فرصت های صادراتی عالی و بکر را در یک زمان مختصر شکار کنیم؟ و به این ترتیب شانس صادرکنندگان محصولات و خدمات را برای موفقیت در بازارهای خارجی تقویت کند. بسیاری از مشاغل کوچک، متوسط و ​​یا بزرگ از ایده گسترش بازار خود در سطح بین المللی به عنوان روشی برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر استقبال می کنند.

شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی وارد تجارت بین الملل و صادرات کالا به سراسر جهان شوید. برای مثال می توانید به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگانی، مدیریت صادرات کالا و خدمات تولیدکنندگان دیگر را بر عهده بگیرید و یا این که به عنوان یک صادرکننده، کالا و خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر کنید. اما صادرات همیشه جذاب و سودبخش نیست و در صورتی که نتوانید فرصت های صادراتی مناسب را به موقع شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید، ممکن است برای شما به یک چالش نیز تبدیل گردد.

در ادامه در رابطه با جذب فرصت های صادراتی عالی و بکر در یک زمان مختصر، به چند نکته مهم می پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی بر قانون کپی رایت یا حق تکثیر باندازیم.

 

 

شناخت کامل از بازار محصول خود

اگر علاقه مند به صادرات هستید و تمایل دارید فرصت های صادراتی منحصر به فرد را پیش از رقبای خود به دست آورید. باید در اولین گام بازارهای صادرات خارجی محصولات خود را مرتبا رصد کرده و بهترین آنها را شناسایی کنید. چرا که بدون مشخص کردن بازار هدف، شما قادر به انجام هیچ فعالیتی در زمینه صادرات نخواهید بود. تحقیقات دقیق در مورد بازار و همینطور شناخت بازارهای جدید فروش، به شما در درک عوامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور مقصد صادرات نیز کمک کرده و توانایی شما را در فروش موفقیت آمیز محصولات بیشتر می کند. این نوع از اطلاعات به آسانی از طریق سازمان های دولتی و سازمان های مرتبط با تجارت مانند انجمن های تجارت خارجی، اتاق های بازرگانی و دفاتر کمیسیون تجارت در دسترس هستند.

فرصت های صادراتی

از طرفی باید بدانید که هر بازار خواسته های متفاوتی دارد و این تقاضاها ممکن است در طول زمان تغییر یابند. در واقع تغییر فناوری، رفع موانع تجاری و تعدیل در مقررات واردات و صادرات همگی عواملی هستند که ممکن است بر سطح و جهت تجارت بین المللی تأثیرگذار باشند. بنابراین قطعا شما به تنظیم استراتژی های بازاریابی و صادرات خود برای وضعیت فعلی و آینده بازار نیاز خواهید داشت.

 

ارزیابی پتانسیل محصول در بازار جهانی

شما به عنوان یک صادرکننده، باید روی ویژگی ها و کارایی محصول خود، متمرکز شوید و تشخیص دهید که این محصول چه نیازهایی را در بازار خارجی برآورده می سازد. همچنین باید نقاط قوت و ضعف محصول خود را در مقایسه با محصولات رقابتی موجود شناسایی کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است فروش یک محصول در ایران موفق باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در بازار خارجی نیز به همان اندازه موفق عمل کند و شاید اصلا نیازی به این محصول در یک کشور خارجی نباشد. البته این امکان نیز وجود دارد که با انجام اصلاحاتی بر روی محصول، تقاضای بازار جهانی را نیز برای عرضه آن به دست آورد.

تهیه یک محصول برای صادرات و کسب فرصت های ویژه تجارت خارجی، نه تنها به کسب دانش کافی در مورد محصول بلکه به آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد هر یک از بازارهای مختلفی که ممکن است هدف شما باشد احتیاج دارد. اختلافات فرهنگی و آداب و رسوم ملت ها نیز ممکن است نیاز به انجام اصلاحاتی در محصول نظیر برندسازی، بسته بندی و برچسب زدن را ایجاد نماید. بنابراین آگاهی و حساسیت نسبت به تفاوت های فرهنگی برای معرفی محصول موفق بسیار مهم است.

 

از سوی دیگر هریک از کشورها ممکن است استانداردهای مختلفی را برای محصول مورد نظر شما در نظر گرفته باشند، بنابراین اگر می خواهید تجارت بین المللی موفقی را تجربه کنید، باید بتوانید محصول خود را با استانداردهای خارجی نیز منطبق دهید.

فرصت های صادراتی

آگاهی از الزامات و مجوزات لازم برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند صادرات

اگر بدون آگاهی از الزامات و مجوزات لازم برای صادرات کالا، اقدام به تجارت بین الملل کنید، ممکن است در معرض قوانینی قرار بگیرید که روند تجارت شما را مختل کند و در نتیجه فرصت مناسب پیش آمده برای تجارت با خارج از کشور را از دست بدهید. می توان گفت یک  نکته کلیدی برای صادر کننده موفق، آگاهی از این موارد است. چرا که نقض این قوانین می تواند پیامدهای زیان باری از توقیف محصولات گرفته تا از دست دادن امتیاز صادرات، جریمه و حتی زندان داشته باشد.

علاوه بر این توجه به قوانین کشوری که قصد صادرات کالا به آن را دارید نیز مهم است. بنابراین قبل از صادر کردن محصول خود به بازار خارجی، باید مشخص کنید آیا کشوری که به آن صادر می کنید، ممنوعیت، محدودیت و یا الزاماتی برای صدور مجوز واردات شما در نظر گرفته است یا خیر. همچنین شما به عنوان یک صادرکننده، باید کاملا از هزینه ها، مسئولیت ها و حقوق و تعهداتی که همراه با صادرات کالا بر عهده شما است، آگاه باشید. آگاهی از تمامی این قوانین و انجام تدبیرات لازم برای دریافت مجوزها برای انجام یک صادرات به موقع و بدون اشکال، ضروری خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت افزایش دانش و مهارت در حوزه صادرات و جذب سرمایه خارجی می تواند شما را درانجام یک تجارت بین المللی موفق کمک نماید. در ادامه به طور مختصر به دیگر نکات مهم درخصوص نحوه شکار فرصت های صادراتی عالی و بکر اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه محصولات با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت های رقابتی، در جذب بازارهای فروش جهانی بسیار اهمیت دارد.
  • کسب توانمندی در معرفی محصول و انجام مذاکرات موفق با خریداران خارجی به جذب سریع بازارهای خارجی و کسب سود  بیشتر کمک می کند.
  • برقراری یک ارتباط موثر با مشتریان خارجی و همچنین خریداران نهایی که عموما دارای اعتبار خوبی در بازارهای هدف هستند و همچنین به اثبات رساندن میزان تعهد و حسن نیت شما در مذاکرات می تواند در کسب اعتماد و جذب سریع مشتری موثر باشد.
  • ارتباط با مشتریان خارجی دارای فرآیندهای خاصی است، که تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا، اغلب به آن توجه زیادی نمی کنند، عدم آگاهی از روند این ارتباط می تواند منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه خارجی گردد.
  • sepahan hamrah
  • ۰
  • ۰
امضای الکترونیکی

امروزه در بیشتر قراردادها، تراکنش‌ ها و معاملات الکترونیکی از امضای الکترونیکی استفاده می شود. این امضا می تواند در حکم کارت ملی، شناسنامه و یا دیگر اسنادی که ضامن صحت قرارداد مورد نظر است، عمل کند و از طریق آن بررسی سندیت متون الکترونیکی و همچنین پیگیری اسناد امکان پذیر است. مسئولین کشور اعلام کرده اند که قرار است در مهرماه امسال شاهد تجهیز عملیات مختلف سامانه جامع تجارت به امضای الکترونیک باشیم، بنابراین موضوع امضای الکترونیکی بیش از گذشته به ویژه برای فعالان حوزه تجارت اهمیت پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص امضای الکترونیکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی بر قانون کپی رایت یا حق تکثیر باندازیم.

 

امضای الکترونیکی چیست؟

به هر نوع علامتی که به ‌طور منظم و یا به طریق منطقی، به داده پیام متصل شده باشد و جهت شناسایی امضاء کننده ی داده پیام مورد استفاده قرار گیرد، امضای الکترونیکی گفته می شود.

  • انواع امضای الکترونیکی

هر کدام از روش های به کار گرفته شده برای انجام امضای الکترونیک دارای ضریب امنیت و کاربرد مخصوص به خود است. در اینجا به انواع آن اشاره خواهیم کرد.

گذرواژه‌ها: یکی از ساده ترین و رایج ترین انواع امضای الکترونیک به کار بردن یک گذرواژه ی منحصر به فرد با استفاده از یک شماره هویت شخصی در انتهای اسناد است که البته امنیت بسیار پایینی دارد و به راحتی به سرقت می‌رود.

امضای بیت مپ: در این روش از اسکن امضای دست‌نویس فرد بر روی کاغذ استفاده می شود و سپس فرد می تواند اسکن این امضا را در هر داده پیامی خود ضمیمه کند.

قلم نوری:  در این نوع از امضای دیجیتال فرد با استفاده از قلم نوری بر روی یک صفحه مخصوص دیجیتالی امضا می‌کند، سپس همان امضاء بر روی نمایشگر رایانه نشان داده می شود و می توان از آن به عنوان امضای الکترونیک استفاده کرد. البته گفته می شود این روش از امنیت بالایی برخوردار نیست و امکان جعل آن وجود دارد.

امضای بیومتریک: در این روش از ویژگی های فردی نظیر نحوۀ انجام امضای دست‌نویس و یا اثرانگشت، امضای بیومتریک حاصل می‌ گردد. اما این روش علی‌رغم منحصر به فرد بودن، ممکن است با افزایش سن افراد، بیماری و … دچار اشتباه شود.

امضای دیجیتال: بهترین، پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین نوع از امضاهای الکترونیک، امضای دیجیتال است که از امنیت بالایی برخوردار بوده و بنابراین اکثر قانون‌گذاران از جمله قانونگذاران تجارت الکترونیک ایران نیز، این شیوه امضا را پذیرفته اند. در ادامه در خصوص امضای دیجیتال بیشتر توضیح خواهیم داد.

امضای الکترونیکی

امضای دیجیتال چیست؟

گواهی امضای دیجیتال در واقع نوعی از سند الکترونیکی امضاء شده است که برای یک فرد و یا یک سازمان صادر می گردد و از طریق اطلاعات آن شناسایی دارنده گواهی و برقراری ارتباط امن با وی، امکان پذیر است. این گواهی الکترونیکی برای افراد حقیقی یا حقوقی، سازمان‌ها، مؤسسات یا شرکت ها و یا مؤلفه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صادر می گردد. در این گواهی همچنین اطلاعاتی نظیر علت صادر شدن گواهی، میزان اطمینان از صادر کننده گواهی و مدت زمان اعتبار آن درج شده است. در این امضا با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری (متقارن، نامتقارن و توابع hash) و همچنین فناوری زیرساخت کلید عمومی، فعالیت‌ها و مشخصه‌های فیزیکی امضاء از قبیل ترتیب حرکت، میزان فشار دست و سرعت حرکت اندازه گیری و تحلیل شده و به این ترتیب امضای منحصر به فردی برای هر شخص صادر می گردد. در بخش زیر به ویژگی های هر یک از الگوریتم های امضای دیجیتال می پردازیم.

الگوریتم‌ متقارن

در این روش، رمزنگاری و رمزگشایی پیغام با استفاده از یک کلید مشترک صورت می گیرد و فرستنده و گیرنده باید یک رمز مشترک داشته باشند که آن کلید است. الگوریتم متقارن اصولا به منظور رمزگذاری حجم زیادی از اطلاعات استفاده می‌شود.

الگوریتم نامتقارن

در این روش از دو کلید (کلید عمومی و کلید خصوصی) استفاده می‌ گردد که یک کلید جهت رمزنگاری و دیگری جهت رمزگشایی است.

الگوریتم توابع hash

در این روش از کلید استفاده ای نمی شود و عمل رمزگذاری تنها به ‌صورت یک‌طرفه و بر روی اطلاعات انجام می‌شود. این تابع همانند اثرانگشت شخص عمل می کند.

شما می توانید از طریق آدرس http://www.mocca.ir  گواهی‌های مورد نیاز خود را دریافت و نصب نمایید. همچنین می توانید از همین سایت فهرست گواهی های باطل شده (CRL) را ذخیره و نصب نمایید.

  • تجهیز عملیات مختلف سامانه جامع تجارت به امضای الکترونیک

در حال حاضر فعالیت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور شامل سه بخش تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و گواهی الکترونیک می شود.  سامانه جامع تجارت و سامانه تدارکات الکترونیکی  از جمله محورهایی است که به منظور توسعه دولت الکترونیک مد نظر می باشد. به این صورت که فرایندهای مناقصه دولت از ابتدا تا انتها و همچنین انواع معاملات، مجهز به امضای الکترونیکی می‌شود. به کارگیری امضای الکترونیک و تسهیل فرایندهای امضای همراه نیز از زیرمجموعه های گواهی الکترونیکی محسوب می شود.

با توجه به این که اکثر فعالیت‌های اداری و مالی دولت به صورت کاغذی انجام می‌شود که هم منجر به مصرف  بالای کاغذ شده و هم سرعت عملکرد دولت را کاهش داده است،  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راه حذف کاغذ و مجهز کردن اسناد مالی و اداری به امضای الکترونیک پیش قدم شده است.

علاوه بر این روزانه در حدود ۱۱۰ هزار بارنامه صادر می‌شود که به زودی سامانه بارنامه برخط با امضای الکترونیکی رونمایی خواهد شد و هم اکنون مصوبات آن در وزارت اقتصاد و راه انجام شده است. به این ترتیب بازرگانان گرامی به منظور فعالیت در سامانه جامع تجارت ملزم  هستند تا برای اخذ امضای الکترونیکی اقدام نمایند.

  • مجهز شدن ثبت سفارش به امضای الکترونیکی

در مهرماه امسال از سامانه جامع تجارت رونمایی شده و ثبت سفارش به امضای الکترونیک مجهز می گردد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، مدیریت سامانه ثبت سفارش کشور را بر عهده دارد و یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که در این مرکز در حال پیگیری است، راه‌اندازی امضای الکترونیک است. از آذرماه ۱۳۹۷ که مدیریت سامانه ثبت سفارش به این مرکز سپرده شد، مشکلات و آسیب های موجود در آن شناسایی شده و کاربری سامانه ارتقا یافت، به طوری که ۱۶ فرآیند جدید به این سامانه اضافه گردیده است. این مرکز همچنین با انجام اقداماتی برای بهبود در لایه امنیت سامانه و افزودن لایه‌های نظارتی بیشتر به سامانه، امکان ذخیره برخط داده‌ها را فراهم آورده است که بر همین اساس می توان داده اصلی را با داده دستکاری شده مقایسه کرد و به این ترتیب احتمال بروز خطا نیز به حداقل رسیده است.

  • sepahan hamrah