شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

شرکت سپاهان همراه|حمل و ترخیص کالا|صادرات و واردات

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. در طی این سال­ها، سپاهان همراه توانسته است سهم عمده­ ای از بازار خدمات واردات در صنایع گوناگون از جمله تجهیزات و لوازم جانبی موبایل، کامپیوتر، تبلت و دوربین­های مداربسته و تجهیزات امنیتی را به دست آورد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ترخیص و واردات

طبق ابلاغیه گمرک ایران، پیش شرط ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سقف معادل سقف معادل ۳۰۰ میلیون دلار برای تمامی بازرگانان قرار داده شده است. این تصمیم به معنی ایجاد تسهیلاتی جدید در زمینه ثبت سفارش بدون انتقال ارز است.

در ادامه همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید

عملیاتی شدن ترخیص و واردات چه شروطی دارد؟

اولین گام برای ترخیص و واردات آشنایی با مراحل و شیوه‌های مختلف آن است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در این خصوص با آن آشنایی داشته باشید، انجام ثبت سفارش بدون انتقال ارز است؛ این شروط ممکن است چندبار در طول سال تغییر کند. آخرین شروطی که از سوی گمرک کشور برای ثبت سفارش بدون انتقال ارز اعلام شده است، اواخر سال ۹۷ اعلام شد. طبق ابلاغیه گمرک ایران، پیش شرط ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سقف معادل سقف معادل ۳۰۰ میلیون دلار برای تمامی بازرگانان قرار داده شده است.

این گشایش وارداتی در حالی صورت گرفته که  فروردین‌ سال ۹۷ و اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به‌عنوان نرخ رسمی، واردات فقط در قالب ثبت‌سفارش بانکی امکان‌پذیر بود. همچنین ورود کالاهای بدون انتقال ارز به کشور ممنوع اعلام شد.

این اقدام اولین گام مسئولان در سال ۹۸ برای بهبود وضعیت ورود کالاهای ضروری بود. گمرک کشور طی ابلاغیه‌ای، ثبت‌سفارش مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز خطوط تولیدی را با شیوه بدون انتقال ارز مجاز اعلام کرد و شروط استفاده از این روش را برای فعالان اقتصادی شرح داد.

ترخیص و واردات

طبق جزئیات این دستورالعمل، سیاست‌گذار با شفافیت، نسبت به اعلام ضوابط ورود کالاها و مواد مورد نیاز خطوط تولید اقدام و ریز کالاهای مشمول این قاعده را در ۳۲۷۵ ردیف کالایی اعلام می‌کند. در چارچوب این تصمیم،‌ مجموع عدد مشخص شده از طرف دولت برای ورود مواد اولیه و ملزومات خطوط تولید، ۳۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. از این رقم، هر بازرگان می‌ تواند تا سقف ۳۰ هزار دلار از طریق روش بدون انتقال ارز نسبت به واردات کالاهایش اقدام کند.

گمرک همچنین چهار ضابطه برای ورود ملزومات خطوط تولید تعیین کرده است. این تصمیم زمانی اتخاذ شده است که بعد از  اجرای سیاست‌های محدودکننده ارزی و تجاری در سال گذشته، ثبت‌سفارش از طریق بدون انتقال ارز ممنوع و تاکید شد واردکنندگان فقط از کانال بانکی، ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

با وجود آنکه در مقطعی این روش برای جلوگیری از رسوب فزاینده کالاها آزاد شد، اما سایه سنگین سیاست تک‌نرخی کردن دستوری ارز در قالب دلار ۴۲۰۰ تومانی، باعث شد که فعالان اقتصادی نتوانند از گزینه بدون انتقال ارز برای ترخیص کالاهای‌شان بهره‌مند شوند.

درحال‌حاضر سیاست‌گذار با تغییر رویه در شیوه پیشین خود، شرایط جدیدی را برای ورود کالاهای ضروری و مورد نیاز خطوط تولید تعریف کرده تا واردکنندگان بتوانند خارج از رویه و سیستم بانکی ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. با این حال طبق شرایط چهارگانه اعلام شده، هر کدام از تاجران می‌توانند برای یک بار، یک پرونده و تا سقف ۳۰هزار دلار از طریق شیوه بدون انتقال ارز تامین ارز کنند.

استفاده از این شیوه فقط برای تعرفه‌های مجاز و تا پایان سال ۹۸ برای تمامی بازرگانان ممکن است. سابقه فعالیت بازرگانان نیز مورد توجه نخواهد بود. افزون بر این نوع ارز انتخاب شده در پیش فاکتورها، باید حتما یورو تعیین شود.

پیش از اظهار کالا در گمرکات، باید اطلاعات منشا ارز در سامانه جامع تجارت ثبت و کد ساتا را دریافت کنند؛ چون در غیر این صورت امکان ترخیص کالاها وجود ندارد.

ترخیص و واردات

مطابق تصویب نامه هیات وزیران در ۲۵ بهمن سال ۹۷، امکان ثبت‌سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به‌صورت بدون انتقال ارز و تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

متقاضیان استفاده از این بند در هنگام ثبت پرونده جدید یا ویرایش پرونده‌های قبلی، در سربرگ اطلاعات مالی و بانکی، نوع عملیات ارزی را «بدون انتقال ارز» و روش تامین ارز را «از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات مرتبط با واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید» انتخاب کنند. ضمن آنکه نوع ارز انتخاب شده در پیش فاکتورها، باید حتما یورو باشد.

استفاده از روش بدون انتقال ارز برای هر بازرگان، تنها یک بار و برای یک پرونده امکان‌پذیر خواهد بود. از سوی دیگر استفاده از بند مذکور تا پایان سال ۱۳۹۸ و صرفا برای تعرفه‌های مجاز امکان‌پذیر است. در این راستا بررسی درخواست مجوز ارزی پرونده‌ها، بر عهده سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها گذاشته شده است.

  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • sepahan hamrah

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی